Бързо търсене
Избери вид имот
Полезни връзки
Реклама
|
Политика за поверителност1.Въведение. Фирма „ ЕМ
ИМОТИ“ ООД търговско дружество,
собственик на търговска марка Агенция София, е вписано в Търговския регистър и
регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията с ЕИК BG 130185118, със седалище
и адрес за кореспонденция гр. София, бул. „ Христо Ботев”№ 77, ет. 2,начин за
контакт 02 9311651, 0898606551,
електронна поща: sofia_agency@abv.bg Агенция за недвижими
имоти „ София“ извършва консултантски услуги в областта на недвижимите имоти,
посредничество при покупко-продажба на недвижими имоти, отдаване под наем и
управление на имоти, строителство, експертни оценки, пазарни проучвания,
финансови анализи. Агенция за недвижими
имоти „ София“ е Администратор на лични данни по смисъла на Регламент /ЕС/
2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27.април 2016г. Относно
защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и
относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/ЕО/
наричан по-долу“ОРЗД“/ и Закона за защита на личните
данни/наричан по-долу „ЗЗЛД/. С настоящата политика
за поверителност и защита на личните данни/наричана по-долу за краткост „
Политика“/, Агенция за недвижими имоти „София“ отчита неприкосновеността на
личността и полага усилия за защита срещу неправомерното обработване на личните
данни на физическите лица. В съответствие с българското законодателство, ОРЗД и
добрите практики, агенцията е взела необходимите технически и организационни за
защита на личните данни на физическите лица.Запознаването
с настоящата Политика преди използването на нашите услуги е наложително, тъй
като предоставянето им е свързано със събиране на определени категории лични
данни, необходими на Агенция „София“ за пълноценното предоставяне на услугите. С настоящата
Политиката за поверителност и защита на личните данни Агенция за недвижими
имоти „София“ цели да информира физическите лица относно: а. Целите и
средствата на обработване на личните данни; 2. Термини и дефиниции а. „Лични данни“
– всяка информация, свързана с идентифицирано физическо лице или физическо
лице, което може да бъде идентифицирано („субект на данни“); физическо лице,
което може да бъде идентифицирано, е лице, което може да бъде идентифицирано,
пряко или непряко, по-специално чрез идентификатор като име, идентификационен
номер, данни за местонахождение, онлайн идентификатор или по един или повече
признаци, специфични за физическата, физиологичната, генетичната, психическата,
умствената, икономическата, културната или социална идентичност на това
физическо лице; д. „Съвместни
Администратори“ – когато двама или повече Администратори съвместно определят
целите и средствата за обработване на лични данни, те са съвместни
Администратори; 3. Правно основание за обработването на лични данни,
източници на лични данни и срок, за който се съхраняват събраните лични данни Агенция за недвижими
имоти София обработва лични данни на следните основания: а. Въз основа на
свободно, информирано и изрично съгласие на субекта на данните; Агенция за недвижими
имоти София, обработва лични данни, предоставени от служители, клиенти,
възложители, доставчици, контрагенти и други физически лица, за които се
отнасят данните във връзка с предоставяне на услуги от предмета на дейността
си, както и за подготовка и сключване на договори. Агенция за недвижими
имоти София, обработва и лични данни, които не са получени от физическото
лице, за което се отнасят, а са предоставени от трето лице във връзка с
конкретна услуга, като лицето, предоставило тези данни на агенция за
недвижими имоти София се задължава: а. Да предостави
на третото лице данни за Администратора; б. Да уведоми
третото лице за целите, категориите предоставени данни и категориите получатели
на тези данни; Вариант
1: Събраните лични данни се съхраняват за срок от 5 (пет) години, считано
от датата на прекратяване на договора за предоставяне на съответната услуга. 4. Средства, принципи и цели на обработването 4.1. Агенция за
недвижими имоти София, обработва лични данни чрез съвкупност от действия, които могат да се извършват с автоматични
или други неавтоматични средства, като събиране, записване, организиране,
съхраняване, адаптиране или изменение, възстановяване, консултиране, употреба,
разкриване чрез предаване, разпространение, предоставяне, актуализиране или
комбиниране, блокиране, заличаване и унищожаване. Агенция за недвижими
имоти София обработва личните данни самостоятелно или чрез възлагане
на обработващи данните, като с писмен договор определя целите и обемът на
задълженията, възложени от Администратора на обработващия данните, при наличие
на релевантно правно основание, съгласно изискванията на ОРЗД/ЗЗЛД. Обработващи
от името на Агенция за недвижими имоти София се явяват например
служителите на Администратора, чиито права и задължения, във връзка с
обработването на лични данни на физически лица са надлежно регламентирани във
вътрешни актове на Администратора, както и в трудовите характеристики на
съответните служители. Обработващи са и трети лица извън структурата на
Администратора, на които е възложено обработването на лични данни от името на
Администратора. 4.2. Посочените
действия по обработване се извършват при спазване на следните принципи: а. Законосъобразност
на обработването на лични данни; 4.3. Във връзка
с изпълнение на нормативно установени задължения и преддоговорни,
и договорни отношения, при осъществяване на своята дейност, Агенция
за недвижими имоти София обработва лични данни на своите служители,
клиенти и на трети лица, за следните цели: а. Администриране
на трудово-правни отношения: лични данни на лица, кандидатстващи за работа и
служители по повод съществуващо трудово правоотношение (обработването на данни
е най-често вследствие на изпълнение на
нормативно установени задължения на Администратора на лични данни, произтичащи
от спецификата на изискванията на законодателството, регламентиращо дейността му, финансово-счетоводната дейност, пенсионна, здравна и социално-осигурителна дейност, дейността по
управление на човешките ресурси, автоматичния обмен на информация в областта на
данъчното облагане и други); ОСОБЕНОСТ: При
установяване на трайни търговски отношения с
физически лица,Агенция за недвижими
имоти София , съгласно разпоредбите на чл. 4, т. 15, б. „а“ и б. „в“
от Закона за мерките срещу изпирането на пари (ЗМИП), се задължава да
идентифицира клиентите си. На основание чл. 2, ал. 1 от Правилника за
прилагането на ЗМИП във връзка с чл. 6, ал. 1, т. 2 от ЗМИП, идентифицирането
на клиентите и проверката на идентификацията на физическите лица се извършват
чрез представяне на официален документ за самоличност и снемане на копие от
него. Администраторът е длъжен да събира и обработва информация, представляваща
лични данни за физически лица съгласно чл. 4, във връзка с чл. 10 и чл. 11 от
Закона за мерките за предотвратяване изпирането на пари. 5. Категории обработвани лични данни и регистри 5.1. Категории
лични данни, които Агенция за недвижими имоти София обработва за
осъществяване на своята дейност: а. Свързани с
физическата идентичност на физическите лица – име, ЕГН, паспортни данни, адрес,
телефон, е-mail, и др.; 5.2. Обработваните
лични данни са структурирани в следните регистри: • Регистър „Персонал“ 6. Права на субектите на данни 6.2. Искане за
корекция 6.3. Ограничава
не използването 6.4. Отказ на
искане за информация, корекция или ограничаване на обработването на лични данни 6.5. Право на
изтриване („право да бъдеш забравен“) 6.6. Право на
възражение 6.7. Оттегляне
на съгласие за обработване на лични данни 6.8. Въпроси и
жалби (средства за правна защита) 6.9. Право да
изрази съгласие за обработване на личните му данни 6.10. Право на
представителство II.Сигурност
на личните данни Агенция за недвижими
имоти София, осигурява сигурността на личните данни съгласно принципите,
заложени в ОРЗД/ЗЗЛД, като взема подходящи и достатъчни административни,
технически и организационни мерки, за да осигури защита на данните от загуба,
кражба, злоупотреба, както и от неоторизиран достъп, разкриване, промяна или
унищожаване. 7. Общи принципи, свързани с обработването и
сигурността на личните данни 7.1. Допустимост
на обработването на данните 7.2. Предвидена цел 7.3. Икономия на
данните 7.4. Качество на
данните 7.5. Сигурност
на данните 7.6. Поверителност
на обработването на данните 8. Административни и технически мерки за защита на
личните данни Агенция за недвижими
имоти София, използва административни и технически мерки за защита на
личните данни, които обработва чрез своите служители или предоставя за
обработване на трети лица – обработващи на лични данни. Тези мерки се изразяват
в следното: 8.1. Всички
служители на Администратора са отговорни за гарантирането на сигурността при
съхранението на данните, които обработват, както и за това, че данните се
съхраняват сигурно и не се разкриват при каквито и да било обстоятелства на
трети лица, освен ако Администраторът не е предоставил такива права на тези
трети лица въз основата на писмен договор или клауза за поверителност. 8.2. Всички
лични данни следва да са достъпни само за тези служители, обработващи лични
данни, в чиито задължения е включено обработването на конкретните данни, а достъпът
се осъществява само в съответствие с приетите вътрешни правила за контрол на
достъпа (Процедура относно правилата и правата във връзка с контрола на достъпа
до лични данни чрез технически средства). 8.3. С цел
осигуряване на достатъчна защита на обработваните лични данни, Агенция за
недвижими имоти София използва следните технически мерки (защита от
вируси, защитна стена, опция за криптиране/шифроване). 8.4. Администраторът
на лични данни приема вътрешни правила, с които се определят нивата на чувствителност
на обработваните лични данни (информация), въз основа на които се създават
отделни категории лични данни, които биват обработвани за конкретни цели.
Отделните категории лични данни се обособяват в регистри с лични данни. С
вътрешните правила се определя както редът за достъп до тези регистри, така и
лицата, които имат право да ги достъпват, респективно обработват съхранените в
тях лични данни. 8.5. Администраторът
с вътрешен акт определя реда за контрол на отделянето на лични данни. Тези
правила съдържат мерки, които да гарантират, че данните, събирани за различни
цели, могат да се обработват отделно от оторизираните служители/лица. 8.6. Администраторът
взема мерки, гарантиращи защитата на личната информация срещу случайно
унищожаване или загуба. 8.7. Администраторът
определя процедури за възстановяване на наличността на лични данни след
физически или технически инцидент. С оглед изпълнение на тези задължения,
Администраторът осигурява необходимите технически средства (сървъри, компютърна
мрежа, облачно пространство), за които се предприемат защитните мерки по т.
8.3. от настоящия раздел. 9. Административни и организационни мерки за защита на
личните данни 9.1. Агенция за
недвижими имоти София, приема процедурни правила, определящи мерките и
реда за физически достъп и защита на личните данни, които са задължителни за
всички служители, които извършват обработване на лични данни. 9.2. Администраторът
определя защитени зони за съхраняване на физическите носители на лични данни,
достъпът до които се определя съгласно процедурните правила по т. 9.1. от
настоящия раздел. 9.3. Администраторът
въвежда следните мерки за ограничаване на достъпа до физическите носители на
данни, чрез поставени ключалки с високо ниво на защита на вратите на офиса на
Администратора, както и на вратите, осигуряваща достъп до сградата, в която се
намира офиса; заключване на шкафовете, в които се намират хартиените носители
на създадените регистри. 9.4. Администраторът
въвежда политика на „чистото бюро“, с която всички служители, които обработват
лични данни се запознават и прилагат. Записите върху хартиен носител не трябва
да се оставят там, където могат да бъдат достъпни за неоторизирани лица и не
могат да бъдат изваждани от определените защитени помещения без изрично
разрешение. Веднага щом хартиените документи вече не са необходими за текущата
работа по обработване на лични данни, те следва да бъдат архивирани по
съответния ред, а ако липсва основание за тяхното архивиране, следва да бъдат
унищожени в съответствие със създадена за това процедура. 9.5. Личните
данни могат да бъдат изтривани или унищожавани само в съответствие с приетата
от Администратора процедура (Процедура за съхраняване и унищожаване на
данните). Записите на хартиен носител, чиито срок за обработване е изтекъл,
следва да бъдат нарязани (шредирани) и унищожени като
„поверителни отпадъци“. Данните върху твърдите дискове на неизползвани
персонални компютри трябва да бъдат изтрити или дисковете унищожени, съгласно
въведените процедури. 9.6. Обработването
на лични данни извън обектите на Администратора се осъществява съгласно
съответните процедурни правила и е допустимо с изрично писмено съгласие на
прекия ръководител на обработващия лични данни или на Администратора. 10. Отговорник по защита на данните Агенция за недвижими
имоти София, назначава Отговорник по защита на личните данни (ОЗЛД).
Отговорникът е служител на Администратора. Ролята на това лице е да следи за
спазването на настоящата Политика в предприятието на Администратора и да
гарантират възможността за доказване на съответствието на обработването на
лични данни в съответствие със законодателството за защита на личните данни. III. Съхраняване, унищожаване и инвентаризация на
лични данни 11. Съхраняване 11.1.Агенция за
недвижими имоти София, не съхранява лични данни във вид, който позволява
идентифицирането на субектите за период, по-дълъг от необходимия за
осъществяване на обработването, за което е дадено съгласието на субекта на
лични данни и с оглед на целите, за които са били събрани. Съхраняване на лични
данни за по-дълъг период е допустимо и без изричното съгласие на субекта на
данни, ако е предвидено в нормативен акт на вътрешното законодателство или на
правото на Европейския съюз. 11.2. Администраторът
може да съхранява данни за по-дълъг период от необходимия за извършване на обработването,
за което е дадено съгласие и в случаите, когато личните данни ще бъдат
обработвани за целите на архивиране в обществен интерес, научни или исторически
изследвания и за статистически цели, и само при изпълнението на подходящи
технически и организационни мерки за гарантиране на правата и свободите на
субекта на данните. 11.3. Периодът за съхраняване на всяка категория лични данни, обособена в отделен регистър, се определя в приета от Администратора процедура (Процедура за съхраняване и унищожаване на данните). В тази процедура са посочени критериите, използвани за определяне на периода на съхранение, включ |
![]() ![]() |
Copyright © www.agencysofia.com
All Rights Reserved. |
![]() |